Nyttiga pizzamackan på proteinbröd

Hej!

Pizza är en favorit hemma hos mig och jag har just för tillfället ”dille” på det och skulle kunna äta det minst 5 kvällar per vecka och sanningen är att det är nästan det vi gör. Det är hemmafixad pizza jag pratar om, men idag fick jag för mig att göra en lite nyttigare och dessutom en lite mindre pizzavariant. Denna pizzamacka har proteinbröd som botten och det proteinbrödet heter just proteinbröd och finns bl.a. på ICA. Ha på rikligt med Barillas Arrabbiata, dvs en stark tomatbaserad pastasås, ost av valfri sort, kokt skinka och jalapeno. Min man fick även med färska champinjoner och basilika på.

Serveras med en klick bearnaisesås, ett glas rött vin och vatten och kvällen är gjord.

Har du några enkla, snabba och goda tips som du brukar slänga ihop där hemma?

Må Gott,

Sabina

4 kommentarer
  1. Pizza på liba eller tortillabröd lagas det ofta här, toppen med taco köttfärs på. Här äter vi olika tacos på tvären o längden av kyckling eller köttfärs eller fisk. Bra sätt att lura i barnen nån form av grönsaker. 🤣

  2. Omelett i muffinsformar (gärna silikonformar). Går att variera i oändlighet, nästan iaf. 😉

    Shakshuka är en annan favorit. Går att göra på frysvaror/konserver så man behöver inte ha en massa färskvaror hemma.

    Just nu är jag inne i en matlagningsperiod. Kopplar av och det känns nästan terapeutiskt att hacka lök och röra i grytor. Tycker det går ganska fort att laga mat oavsett rätt bara man är bra förberedd på vad som ska lagas och man har råvarorna hemma.

    1. Tack Johanna!
      Du inspirerar och tack för tipset. Det är allt som oftast man snöar in sig i sina egna spår så lite nya tips är alltid kul. Och du har rätt, med planering så går det ganska fort!
      Kram

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras