Tips från coachen

Jag är just nu på Sabina Training Camp Sitges, alltså en av alla mina träningsresor och här kommer ett tips från passet i morse och det blev promenad som uppvärmning, trappträning som jag ska tipsa om här och sedan maxintervaller (sprint om du kan) tillbaka till hotellet och jag satte ribban på minimum 10st maxintervaller mellan lyktstolparna.

Väl framme vid den enorma och vackra kyrktrappan mitt i Sitges precis vid havet så samlades gruppen på avsatserna för ”trappträningen” som jag tänkte dela med mig av.

45 sek/ övning x 3 med 15sek vila mellan övningarna.

 

Upphopp

 

Enbenspress (en sida i taget dvs höger ben som en övning och vänster ben som en annan)

 

‘Moutainclimbers

 

Lägg in detta i din promenad eller joggingtur för att variera och utmana din träning.

Kör hårt och vill du ha fler tips så kolla in min app Stronger Better You eller varför inte följa med på nästa träningsresa, kolla min hemsida www.sabinadufberg.com

Kram från Coachen

6 kommentarer
  1. Tack för din tips.

    Igår när det hade slutat regna så sprang jag en mil på våran gamla grusväg i skogen.

    Men det är alltid samma låga tempo, sträcka och känns som det saknas något.

    Samtidigt så saknar jag kunskap om tempoköring och väljer den enklaste vägen.

    MVH

    1. Börja med bara ett par tempoökningar/intervaller dvs ta i allt vad du har ett par sträckor av ca 10meter i din löprunda.
      Det är iaf en början… Lycka till!

  2. Dessa övningar ska jag klämma in i min joggingtur nästa gång ☺
    Tack för bra tips och en bra blogg som ger en inspiration ☺💪.
    Kram Lina

  3. Sitter här, men känslan överkörd av en vägbula… 146minuter i solen på GV i går o värsta ontet i dag sitter i bålen, framförallt magen, talar ju sitt tydliga språk… 🤣🤣 Så dina övningar kom väl till pass..

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras