Träningsutmaning med resultat på kortast möjliga tid…

Jag har en app som heter Stronger Better You och ett par ggr/år så kommer vi ut med en träningsutmaning, SBY Challenge. Denna gång är det en utmaning som vi kallar Midsummer Challenge Magic3 vilket innebär Tre träningspass per vecka, Tre olika övningar, Tre Tabatas (4min/tabata) fram till midsommar och denna utmaning är till för oss alla och kan utföras på flera olika nivåer beroende av hur tränad du är.  Idén uppstod när jag för ett par år sedan var ensam hemma med barnen Selina och Nicholas då 2år och det var sommar, jag hann inte träna eller snarare inte ge mig iväg och träna och jag hade heller inte särskilt långa stunder ”i fred” utan att bli avbruten så jag satt på min kammare en kväll då barnen somnat och knåpade ihop en utmaning främst till mig själv men samtidigt så ville jag dela med mig så jag paketerade och döpte utmaningen passande för Instagram och sedan la jag ut den samtidigt som jag själv antog min egna utmaning. Konceptet gick ut på bästa resultat på kortaste möjliga tid, vart och när som helst. Kolla #fantastic1000 på Instagram, 100 burpees/dag i 10dagar i sträck… hihi alltså totalt 1000st fantastiska burpess när du var klar…

 

Det finns fler utmaningar i appen och det är verkligen populärt och väldigt många hänger på och en riktigt bra detalj i det hela är ju att även jag måste anta utmaningen och förgå med gott exempel…. haha vinn/vinn.

Med andra ord så har jag mitt pass framför mig av den pågående utmaningen, barnen har precis somnat så det är bara att ta på träningskläderna och köra igång tre tabatas av övningarna: Explosiva utfallshopp med rotation 4min, Moutainclimbing 4min och Burpess i 4min… Svettigt men snabbt gjort! Har du missat denna utmaning så ladda hem Stronger Better You och gå in under rubriken träning där du scrollar ner till SBY Midsummerchallenge, klicka in på videon så får du instruktioner och olika varianter presenterade.

 

Gör det bara;)

 

 

2 kommentarer
  1. Det är egentligen ganska korkat att jag inte kör av ett par sådana träningspass i veckan, går fort gör mkt.. Var med min son på sommarfys som hans innebandyklubb ordnar 2ggr/v för spelare o släkt under sommaren o då är det mkt cirkelträning med kroppen som vikt o intervallträningar osv.. Alltså mina lår o min rumpa…. AJ, då är jag ändå en hyfsat tränade människa..

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras