1000-repparen

1000 repetitioner under ett och samma pass, låter det omöjligt? Inte om du redan är i hyfsat god form! Igår testade jag denna hardcore-variant med mitt gamla träningsgäng. Övningen går alltså ut på att man ska göra 100 repetitioner av 10 olika övningar. Man gör så många man orkar i en följd. Behöver man ta en kortare återhämtningspaus så gör man det och fortsätter sedan tills de 100 repetitionerna är verkställda. Gör man detta i grupp väntar man in varandra. Den som blir klar först ställer sig i jägarvila eller plankan och väntar in de andra. Sedan hoppar man raskt vidare till nästa övning och gör 100 reps. Och fortsätter så tills alla 10 övningar är klara = 1000 repetitioner! 

Vi körde faktiskt 11 stationer igår, alltså 1100 reps totalt och vi klarade det under 45 min. 

Välj själv vilka övningar som ska göras, men varva konditionskrävande saker med mer styrkefokusövningar med eller utan vikter. 

Vi körde bland annat: jumping jacks, halva burpees, axelpress, situps med viktplatta, höga knän, utfall, mm. 

  

Inga kommentarer än
  1. I just want to say I am just very new to blogging and site-building and absolutely loved you’re web blog. Almost certainly I’m want to bookmark your site . You actually come with outstanding posts. Regards for revealing your web page.

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras