Styrkepass och komplett frukostmacka

plankan gym

Hur går er tacksamma och ickegnälliga vecka so far? För mig har det varit en HELT ny utmaning – att inte DIREKT gå till min man och muttra över hur mycket träningsvärk jag har efter häromdagens styrkepass (det är det ni ser på bilden här ovan). Jag bet verkligen ihop men tänkte så här: ”Går värken ÖVER bara för att jag delar med mig av den? Nä.”

Imorse var jag i vanlig ordning stressad. Eller – inte i vanlig ordning faktiskt (nu lät jag gnällig igen!), jag brukar ju inte ha några egentliga tider att passa eftersom jag arbetar hemifrån. Men jag har en skönhetsbehandling som ska göras i stan, så jag var tvungen att sno ihop en komplett frukost som inte inkluderade en massa olika rätter och moment och ändå var balanserad med bra protein, kolhydrater och fetter. Så jag snodde ihop denna frukostmacka:
• 2 st Falu rågrut + lite Bregott (man kan skita i smöret men idag gjorde jag inte det)
• Tonfisk (i vatten, från burk)
• Kokta/ångade edamame (sådana som redan är skalade, jag köper frysta från Ica – SÅ SMIDIGT)
• 1 kokt ägg

Macka

Jag menar – krångligare än så här är det inte. Nu ska jag promenera bort träningsvärken. Vi hörs!

2 kommentarer
  1. Gillar din utmaning! En fråga, har du testat periodisk fasta, 16:8? Har du i så fall några tankar om det? Låter som rena mirakelkuren när man läser på om det…

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras