Träningen och kosten just nu

Min middag igår – sallad, vitkål, halloumi, ägg, räkor, lite krutonger, balsamvinäger. Klart!

Det var ett tag sedan jag skrev om min träning och kost, vet att några av er uppskattar uppdateringar om sånt, för att kunna få peppning – eller kanske emellanåt även känna igen er även i mina karaktärssvackor, haha…

Så – hur går det då? Nja, jag tycker jag får till en hyfsad balans ändå! Just nu skriver jag en massa tränings- och hälsorelaterade artiklar till olika tidningar och magasin. Det är jättebra för min del, för då kombinerar jag nytta med nöje. Jag har exempelvis testat en del olika träningsformer, vilket är bra eftersom min träning vanligtvis inte är särskilt varierad.

Megaformerträning på Becore – otroligt disciplinkrävande och rolig träning, inget för mesar! Har tränat det förut, för flera år sedan. Hade glömt vilken bra och allsidig träning för kroppen det är. Särskilt för oss som sitter framför datorn hela dagarna och har försvagad coremuskulatur.

Dans Explode-pass på Friskis & Svettis, fast utomhus. Jättekul men svårt, jag är ju totalt hopplös på koordinationsövningar (därför jag har svårt för alla de där kombinationsstegen inom aerobics).

Styrke- och konditionspass på Sats. På bilden gör jag mountain-climbers.

I matväg så äter jag och maken otroligt nyttig mat måndag till onsdag. I princip enbart vegetariskt, även om vi de senaste veckorna fuskat lite och lagt till nyttiga proteinkällor som räkor (exempelvis). Lite ost slinker ner också (halloumi) samt ägg. Men i övrigt grönsaker, vitkål, soppor. Torsdag till söndag blir det mer mumsiga middagar med barnen, vin på altanen, efterrätter, glass, chips ibland, ja – ni fattar. Sånt där livet måste bestå av för att man inte ska dö självaste tråkdöden.

På helgerna blir det ofta såna här trevliga utsvävningar – pinnbröd fast i söt form, där man smetar på en kanelsockersmör-geggamoja och sedan pudrar florsocker över alltihopa. Liksom – vaffan, det är äntligen sommar, vi lever, livet är kort osv. Jag håller i vissa dagar och njuter av det goda andra dagar. Den berömda balansen. 80/20-metoden. Även om det just NU kanske är liiiite mer 60/40-fördelning…

Mina träningsplagg på bilden kommer från Stronger, du hittar dem här och här. Samt från Röhnisch (GALEN REA DÄR NU!), du hittar dem här, här, här, här och här. //OBS! Innehåller reklamlänkar//.

Foto Theresia Köhlin, privata

1 kommentar
  1. Äntligen ett tips som jag tror att jag ska testa. Vara nyttig måndag till onsdag. Tack! Får se hur det går… 🙂

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras