Den här helgen sög jag musten ur det sista av maj, kändes det som! Intensivt som vanligt, som helgerna ofta är för oss som trebarnsfamilj där alla barnen har aktiviteter på helgerna och det ska skjutsas, tvättas matchkläder och fixas cheerleadingfrisyrer och handla mat, uppvakta mamma på Mors Dag, jobba (som man gör på helgen när man är egenföretagare), hinna träna (blev en löprunda på löpbandet och i övrigt främst skogspromenader) och förstås njuta av god mat.

Jag har även hunnit med att spela in lite roliga reels för instagram, planerat kursstart för Viktcoach-gänget som kör igång nu den 1 juni (finns EN endaste plats kvar om någon känner sig lockad! Läs mer här)*, förberett videos för kursdeltagarna som började i maj, provat kläder, förberett returer som ska iväg imorgon till olika presskontor (mest tidskrävande processen när man är stylist…) och börjat kolla på miniserien ”The Undoing” (inte så imponerad än, men det tar sig kanske).

*Finns även kvar platser i september-gruppen också! (Juli är dock fullbokat)

Den ljuvliga klänningen kommer från Adoore, skorna från Tamaris och armbandet från Caroline Svedbom!

Huvudet kokar nu av alla saker jag har på gång parallellt. Och det är förstås helt självvalt, men det innebär samtidigt att jag är extremt strikt med vad jag prioriterar bort i nuläget. Och slentrianluncher och pressmöten mm är bye bye på ett tag. Finns inte en chans att jag hinner det. Har mängder med texter och jobb att lämna in och intervjuer att göra + den här onlinekursen då som sagt – som jag startade lite på ett test, men som nu har vuxit till en väldigt stor och betydande del av mitt företagande, vilket jag verkligen tycker är SÅ roligt!

När det är så här stressigt försöker jag köra följande rutiner:

Lite eller ingen mängd alkohol. Mest för att jag blir så otroligt trött och jag behöver ALL energi åt att lösa jobbmängden.

Hålla i de dagliga promenaderna för allt jag är värd! Alltså tvinga mig att gå ut på lunchen. Rundan jag går tar 1 timme och 15 min. Låter mycket och det är det också. Men då får jag kontakt med natur, suger åt mig lite D-vitamin, jag stressar av, jag avverkar merparten av dagens steg, jag kommer loss från datorn (där jag tillbringar nästan hela dagen, helt fastklistrad), jag kommer på lösningar på problem och får nya idéer mm. Det är mitt livselixir att promenera!

Fokus på de kvalitativa kalorierna. Alltså rejäla måltider med stabil mat som håller mig MÄTT. Typ potatis, kött, fisk, fågel, ris, vitkål, broccoli, bladspenat, kvarg, hallon/blåbär.

Minst 5 nej om dagen. Nej tack till att vara med på presslunch eller intim/Vip:ad/coronasäkrad visning. Nej tack till att träna med en väninna (hur trevligt det än låter, får vänta helt enkelt). Nej tack till att tacka ja till parmiddagar, både att ha dem hemma eller gå på dem. Nej tack till scrolla igenom och läsa vad alla andra gör på instagram.

Håll ordning på tvätten! Låter kanske konstigt, men när tvätt-maskineriet inte roterar som det ska blir det totalt KAOS i vår familj. Att skita i tvätten 1 eller 2 dagar renderar stress, panik och tandagnisslan och det gör mig bara ÄNNU mer stressad. Så – strunt i att hålla resten av huset tipptopp-städat, men nonchalera inte klädlogistiken!

Inga TV-serier. Enda undantaget är om jag ser det samtidigt som jag springer, men kan bli tajt att få till löpbandsträning denna vecka.

Hur gör ni för att få ihop livet så här veckorna innan sommarlovet och semestern?

Snabblunch i form av Falu Rågrut med lätt-creme fraîche, stekt kyckling, ruccola och balsamvinäger. Enkelt och sååå gott.
2 kommentarer
  1. Vad du passade bra i den färgen och klänningen. Mindre sömn fram till semestern och prioritera bort saker, den kombinationen med målbild semester gör att det brukar bli ganska bra i juni för hela familjen.
    Ha en härlig sommar!

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras