Har hunnit med mängder av roligheter och inspirerande aktiviteter senaste tiden!

Dels var jag förbi duktiga designern Malena Ekströms showroom i Sthlm. Jag returnerade en av hennes pampiga tyllkjolar som jag lånat till några fotograferingar, bland annat till ett omslagsjobb med Jessica Almenäs för amelia (som snart kommer ut i butik). Intervjun med Jessica finns redan online, du kan läsa den här.

Jag stylade även Carola Häggkvist med denna kjol i vintras. Intervjun till amelia kan du läsa här.
Och så har jag varit på skönhetsmässan Daisy Beauty Expo förra helgen, där utställare av olika beautymärken har visat upp både klassiker och nyheter inför nyfikna skönhetsbloggare, influencers och beautyjournalister.




Expot var på Strandvägen i Stockholm och besökarna delades in i olika sektioner som skulle besökas på särskilda klockslag för att slippa trängsel och köer till de olika stationer. Väldigt välorganiserat och uppstyrt!


På fredagen var jag på intressanta föreläsningar om hårvård, eksem och den känslomässiga historien bakom det ikoniska ögonfransserumet Revitalash (reklamlänk). Jag fick dessutom äran att bli placerad med den charmiga amerikanska representanten för varumärket på middagen senare på kvällen och hade enormt trevligt. Vi diskuterade alltifrån skogsbränder i Los Angeles (hennes hem brann upp!), balett, utbildningsmöjligheter för barnen om man flyttar utomlands och – givetvis hudvård av det mer potenta slaget.
Jag lämnade Daisy Beauty Expo med en gigantisk väska full av generösa produktprover som ska bli roliga att testa, men framförallt mängder av värdefull information och trevliga kontakter med ambitiösa entreprenörer och skickliga kreatörer. Var alldeles varm inombords efteråt!
I tisdags fyllde jag år. Ojämnt, 52 år (jag VEEET – har ännu inte haft min 50-årsfest pga pandemin och massa andra tråkigheter som försenade firandet kraftigt…), så jag förväntade mig ingen dekadens direkt. Att fylla år i ett grådeppigt januari med snöblandat regn är ju ingen hit.
Men jag blev minsann uppvaktad rejält ändå, vilket jag blev både överraskad och glatt tacksam över! Först med flott lunch hemma hos min storasyster, mamma och väninnan Eva, därefter hemma med familjemiddag. Jag fick fina blommor, bubbel, en lyxig kudde, en massa örngott och sängkläder, en vacker vas och… EN NY DATOR. Guuud, så nöjd jag blev!

Är faktiskt inte det minsta bekymrad över att åldras (som många andra verkar vara). Det är ju en jävla ynnest. Tänker ofta på hur glad jag är över att FÅ åldras. Till skillnad från min syster Carina som inte kunde välja det utan gick bort hastigt i cancer när hon var bara 56 år. Så fruktansvärt orättvist. Det är bara att tacka och ta emot för att man pallar att hänga i fortfarande.
Jag har bestämt mig för att suga musten ur mitt fortsatta liv och göra sådant som gör mig lycklig. Att skapa och omge mig med kreativa människor är en del av den inställningen.
MINA UTVALDA SHOPPINGTIPS! (REKLAM)
Ser din färg på blusen(?) och tänker Barbie core. Känner mig så trendmedveten. Bryr mig inte om trender men jag låtsas så här på ålderns (38) höst att jag är 15 och vet precis vad som är inne. 😅
Ni som jobbar inom modebranschen, hur långt innan vet ni att en trend kommer bli en trend? Vet du typ vad vi ”ska” klä oss i hösten -25? 🥴🥹
Hade en gubbig men otroligt skön chef en gång som bestämt hävdade att vad som blir inne beror på vilka tyger som blir i över i Paris och så bestämmer de det där nere. 😂
Haha, Barbie core är ju ett bra namn på färgen! Nja, jag jobbar inte så pass mycket i modebranschen att jag har den inblicken som du beskriver, då måste man jobba för något stort modehus eller varumärke och det gör inte jag. Idag går produktionerna av kollektionerna mycket snabbare än förr i tiden, och trenderna svänger också betydligt oftare. Det gick säkert till så som din exchef beskriver det tidigare – jag har hört snarlika exempel på det. Jag kan se ungefär ett år framåt via catwalkvisningarna i Milano, Paris, New York och London och gissa mig till vilka delar av dessa trender som kedjorna kommer att kopiera. Men idag är det mer intressant hur streetstyle-stjärnorna väljer att klä sig, alltså bloggare, influencers och andra stilsäkra opinionsbildare. Enligt mig har de större påverkan än de traditionella modehusen, kring hur vi andra vill klä oss. Och mkt riktigt så startar ofta dessa stilbildare sina egna märken ganska ofta, flera av dem riktigt bra dessutom. Elin Klings märke Totême är ett sådant exempel, Rotate ett annat.