Bonjour!

Bonjour från Korsika och härliga Hôtel Misíncu! Det här stället har stått på vår Bucket List i ett par år nu och äntligen är vi här, men jäklar vilken resa det har varit för att komma hit!
Först hade vi 7 timmar mellan vårt flyg från Gotland och flyget från Stockholm till Paris, men just det gjorde inte så mycket eftersom vi hann med att åka in till Stockholm och äta en supergod lunch på Oaxen. Det jobbiga blev när vårt flyg till Paris blev försenat vilket i sin tur gjorde att vi missade vårt flyg till Korsika och blev tvungna att checka in på ett hotell vid flygplatsen över natten och köpa nya biljetter till flighten dagen efter som så klart kostade tre gånger mer än de första. Ingen rolig start på semestern.

Det blev en jäkligt lång och kämpig resa för en 1,5 och snart 3 åring så på flyget till Paris fick Nelli någon form av meltdown och började skrika, skratta och sprattla helt hysteriskt. En sån där situation man har haft mardrömmar om! Som tur var så gick det över relativt snabbt (fast där och då kändes minuter som timmar) och efter det slocknade hon och sov resten av tiden.
Hon körde dessutom en repris på flyget till Korsika nästa dag. Den här gången bland blängande sura fransmän i 60-årsåldern som tittade på oss som att vi inte hade någon kontroll på våra barn och som de aldrig någonsin hört ett barn göra ljud ifrån sig. Så. Jäkla. Jobbigt!

Om man tänker på att vi reste i över 28 timmar och att vi satt ner mestadels av den tiden så tycker jag att barnen skötte sig väldigt bra. Jag fattar att man får spelet ibland. Jag känner ungefär likadant fast i mitt fall får jag kontrollera mig eftersom folk inte är lika förstående när en vuxen kastar sig fram och tillbaka och skrattar /skriker hysteriskt i flygstolen.

Nu är vi äntligen på plats och ska njuta av våra dagar här på hotellet. Vi tänkte försöka att ta det lugnt och göra så lite som möjligt när vi är här. Vi har mest hängt vid poolen sedan vi kom hit och det tror jag att vi kommer att fortsätta med. Det och att äta kommer vara det vi lägger vår tid på här. Kanske att vi tar oss iväg på någon utflykt någon dag om vi orkar men målet är att röra på oss så lite som möjligt och bara njuta av vad hotellet har att erbjuda.

Här är lite bilder från vårt poolhäng i dag. Efter frukosten parkerade vi oss på en av solsängarna i poolen. Helt perfekt eftersom barnen kan leka i vattnet precis bredvid så att man faktiskt kan få sitta (glöm ligga) på solsängen samtidigt som man har koll på dem och kan glida ner i vattnet och svalka sig i emellanåt. Geni!
Om vi någon gång kommer att äga ett hus och bygga pool så ska jag ha precis en sån solsäng!
Funderar på att bli som en sån där tysk charterresenär som går upp vid 6 på morgonen och placerar sin badhandduk på solstolen för att paxa samma ställe i morgon bitti. Wish me luck!