Frosty morning at Hotel Stelor

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så jag haft besök av ett gäng vänner och influencers under några dagar den här veckan. Det har varit SÅ jäkla kul! Det är alltid lite nervöst när man har satt ihop ett upplägg och ska guida runt folk här på ön men de var supernöjda och helt överväldigade av alla de härliga människor och upplevelser de fick träffa och ta del av under resan. Det känns fantastiskt kul!

Vi  startade i Tisdags med en fördrink i Helge Ands ruin där Go Gotland och Matmuren hälsade välkomna till ön. De bjöd på varm äppleglögg och berättade lite om Visbys historia. Det var SÅ mysigt (mitt mest använda uttryck när man lyssnar på Stories har jag upptäckt) och superkul att få komma in i en av ruinerna och sätta stämningen för resten av resan på en gång. Det var väldigt mörkt när vi var där så jag fick inga bra bilder men ni hittar lite filmer därifrån på min Instagram under en händelsen som jag har döpt till ”November 27-29” om ni har lust att se vad vi hittade på.

Efter drinken åkte vi ut till Hotel Stelor i Västergarn där Mysan och Linus tog emot oss och bjöd på en fantastiskt god middag. Det blev en rolig kväll med högt i tak och många gapskratt, så där så att man aldrig vill gå och lägga sig utan till fortsätta prata hela natten. Jag, Jonathan och Niklas avslutade med att sabrera en flaska champagne vid 2 tiden strax innan vi gick och la oss…
Jag var inte så pigg dagen efter som ni nog förstår, men det var det värt!  Vi vaknade dessutom upp till en helt fantastiskt vacker morgon med glittrande frost i gräs och träd.

När jag kom upp var alla redan ute och fotograferade. Ljuset var helt magiskt! Trots att det var riktigt kallt ville man inte gå in så jag glömde nästan bort att äta frukost.

Där finns så många vackra gamla detaljer på Stelor. Mysan nämnde någon gång att de ville renovera de här dörrarna men jag sa att jag tycker att de ska strunta i det. Jag tycker att det är supercharmigt och vackert med gamla slitna dörrar. Vad tycker ni? Målas eller inte?

Det är så vackert med frost. Som att någon gått runt och strött socker överallt.

Som sagt – frost och gamla slitna dörrar. Stelor är lika vackert i vinterskrud som på sommaren.

Utsikten från frukostbordet. Mysan bjöd på nybakat bröd, hemlagade marmelader och massor av gott från bondgårdarna runt omkring. Mjölken och yoghurten kommer från Puttersjaus gård och serveras i gammaldags glasflaskor. Bara en sån sak. Jag älskar det!

Dörrar som även är vackra inifrån. En dag vill jag också ha ett hus med järnsmide på fönstren.

Fantastiskt ljus även inomhus. Jag tycker att färgsättningen är så fin här nere. Inredningen på hela hotellet känns så otroligt personlig och hemtrevlig. Det känns mer som att man bor hemma hos någon vän än på ett hotell vilket jag tycker tillför så mycket till ett ställe. Alla som var med på resan blev för övrigt helt förälskade i Mysan och ville bli hennes bästa vän. Jag fattar precis varför. Så glad över att vi hittat varandra här på ön. Både hon och Linus är fantastiska!

Efter frukosten gick vi ut i hästhagen. Varken jag eller Niklas kunde slita oss utan hade gärna stannat och kelat med dem resten av dagen. SÅ mysigt!

Mysan har precis blivit ägare till en av de vackra bruna på bilden här ovan.  Jag blev såååå sugen på att också ta tag i drömmen och skaffa en egen häst då hon berättade att det finns en som de letar ny ägare till. Har fortfarande inte släppt det helt. Så sugen. Men man ska ju ha tid också.

Det kanske inte är många som vet nuförtiden men jag har ridit i stort sett hela mitt liv. Det är bland det bästa jag vet. Innan jag flyttade till Dubai hade jag hand om en tävlingshäst 3-4 dgr i veckan men efter jag kom tillbaka till Sverige har jag inte kommit igång igen. Jag längtar men har inte riktigt vågat sätta mig på en häst med min ryggskada förrän nu egentligen. NI som rider själva vet längtet efter att komma upp på hästryggen igen!

Frida med tekoppen i hästhagen! Varför inte?
Vi hade nog kunnat stanna kvar hos hästarna och på Stelor i flera dagar men efter frukost var det dags för oss att dra vidare på äventyr. Vad vi hittade på får ni se i ett annat inlägg men jag kan avslöja att det har med jakt att göra och att det är något jag längtat efter att göra i flera år.  Äntligen blev det av!