OM OSS

Netstyle är ett modernt onlinemagasin för kvinnor som vill bli inspirerade inom mode, skönhet, inredning, mat och dryck, karriär, resor och ja, det där andra vi kallar för livet.

Självdistans och humor varvas med generösa tips och insiktsfull läsning. På Netstyle får du läsa om hur du får till en funktionell jobbgarderob, hur du bakar en rostårta som imponerar (utan att vara Martha Stewart) och hur du steg för steg lägger en makeup som håller längre än ett filmklipp på instagram.

Netstyle erbjuder ett modernt formspråk och estetik i kombination med en varm tonalitet och inkluderande tilltal. Här får du konkreta shoppingtips och en möjlighet att få skräddarsydd stylinghjälp. Eller så njuter du helt enkelt av underbara inredningsmiljöer, vackra bilder på dukningar eller berättelser om kända och okända kvinnor som manar till eftertanke.

Artiklar, blogginlägg, rörligt material, intervjuer, snackisar om samhällsfenomen och tutorials. Vår målgrupp är nyfiken och otålig, därför uppdateras Netstyle flera gånger per dag.

Charlotta Flinkenberg är grundare och chefredaktör för Netstyle. Hon har 25 års erfarenhet av mediabranschen och har varit chefredaktör för ett flertal kvinno- och modemagasin. Idag driver hon företaget Charlotta Flinkenberg Media. 

INFLUENCERS/BLOGGARE NETSTYLE

Marit Dybeck, 40 år, inredningsstylist, bloggar om inredning, mode, träning, familj och resor. Instagram: maritdybeck (23K följare).
Doreen Månsson, 45 år, programledare, producent och författare, bloggar om inredning, mode, matlagning, trädgård, familj och resor. Instagram: doreenmansson (19K följare).
Charlotta Flinkenberg, 50 år, mediaprofil, entreprenör och chefredaktör, bloggar om shopping/mode, skönhet, träning och inredning. Instagram: c8flinkenberg (10K följare).
Frida Zetterström, 45 år, journalist, stylist, konferencier/moderator, författare, bloggar om mode, träning,  Instagram: frilansfrida (11,6K följare)

FÖLJ OSS ÄVEN HÄR:

Instagram: @netstyle.se

Facebook: Netstyle

KONTAKT

För kontakt gällande redaktionella ärenden: info@netstyle.se

För kontakt gällande samarbeten på netstyle.se samt instagram: samarbeten@netstyle.se

ANNONSERA

• Netstyle lanserades 1 januari 2018 och är ett modernt onlinemagasin med en primär, köpstark målgrupp på kvinnor mellan 35 och 55 år.

• Netstyle erbjuder daglig inspiration inom mode, skönhet, inredning, mat & dryck, karriär, resor och träning. Netstyle har ett flertal bloggare som är 40 plus och som är några av Sveriges främsta inspiratörer inom nämnda områden.

• Vi skräddarsyr varenda samarbete tillsammans med kund för att få ett optimalt resultat. Kreativitet och flexibilitet är våra nyckelord.

• Netstyle gör alla möjliga sorters annonssamarbeten: specialbyggda shoppingwidgets, sponsrade blogginlägg + instagraminlägg, filmer, event, guider och tävlingar är bara några av de exempel vi hittills gjort för våra samarbetspartners. Ingen idé är för stor eller liten för oss.

För kontakt gällande annonssamarbeten: samarbeten@netstyle.se

CASE

ELLOS: E-handelsgiganten Ellos gick in som exklusiv VIP-annonsör och köpte allt kommersiellt utrymme på Netstyle under det första halvåret. Netstyle tog fram en specialbyggd shoppingwidget åt Ellos där alla shoppingtips var handplockade av redaktionen. Widgeten placerades i samtliga blogginlägg samt redaktionella artiklar på sajten och läsarna kunde först få inspiration från själva inläggen ifråga och sedan direkt handla snarlika plagg och saker utan att behöva leta själva. Fashion and function i sin bästa form! Ellos fick även en fast placering med en shoppingwidget på Netstyles förstasida, där köptipsen byttes ut av redaktionen en gång per vecka för att kännas aktuella och säsongsanpassade.

ELFA DÉCOR: Charlotta Flinkenberg/Netstyle fick äran att vara en av få svenska aktörer som skulle marknadsföra Elfa Décors nya premiummodell för garderobslösningar och förvaring.

Klicka här för att se hur nativeartikeln på Netstyle blev.

Klicka här för att se hur det sponsrade blogginlägget om ordning och reda i garderoben blev.

Klicka här för att se hur det sponsrade blogginlägget om att planera en walk-in-closet blev.

SAGT OM OSS:
”Vi har gjort samarbeten med Flinkenberg Media och Netstyle och allt har fungerat mycket bra, hela vägen från förhandling till avtal. Charlotta Flinkenberg är en professionell samarbetspartner med lång och gedigen erfarenhet. Och vi vill speciellt lyfta Flinkenbergs förmåga att skriva både inlevelsefullt, trovärdigt och roande.”

Christine Dahlman, Senior PR Specialist, Elfa International AB

AKADEMIKLINIKEN: Charlotta Flinkenberg/Netstyle har gjort ett flertal samarbeten genom åren tillsammans med den ansedda aktören Akademikliniken. Ett väldigt effektivt sätt att nå ut med ditt företags budskap är att använda dig av rörligt material, vilket vi bland annat gjort med Akademikliniken. Videoformatet är tacksamt ur flera olika aspekter eftersom det verkligen går att maxa storytelling-styrkan med rörlig information. Här kan vi addera personlighet som kompletterar lite tung information och tydliga grafer och känslomässiga uttryck förklarar exakt vad du och ditt företag önskar kommunicera. Vi tar hand om allt ifrån brief, synopsis, casting, styling, filmning, musikval, redigering/klippning samt textning av filmerna.

Klicka här för att se exempel på film som Netstyle gjort i samarbete med Akademikliniken gällande Dermapen-behandling.

Klicka här för att se exempel på sponsrat inlägg samt film angående coolsculpting.

SAGT OM OSS:
”Som marknadschef för Akademikliniken har jag samarbetat med Charlotta Flinkenberg/Flinkenberg Media vid flera olika tillfällen de senaste åren. Dels har vi gjort kund- och pressevent tillsammans, där Charlotta bl a agerat moderator och bistått med själva kringarrangemanget. Dels har vi gjort en serie informationsfilmer med Flinkenberg Media. Oavsett projekt är det alltid lika roligt att samarbeta med Charlotta – hon är proffsigt kvalitativ, leveranssäker och ett grymt bollplank och idéspruta när det gäller att komma fram till hur man bäst når de mål man satt upp med projektet. A true professional och dessutom en härlig människa!”

Charlotta Abrahamsson, tidigare Corporate Communications Manager, Akademikliniken.

Hör gärna av er så mailar vi en annonspresentation!