Snabbprogrammet för ben och rumpa

LEG AND BUTT DAY….

Fyra enkla och snabba övningar för ben och rumpa…. gör det bara!!!

 

 

 

Värm upp med stora cirkulerande rörelser i 10 min

  1. Knäböj (alt upphopp för en tyngre variant)
  2. Utfallssteg (alt. utfallshopp för en tyngre variant)
  3. Pumpa upp hälen mot taket höger ben
  4. Pumpa upp hälen mot taket vänster ben
  5. Benpendling

Ställ tiden på 45sek arbete, 15sek vila x 2 set/övning

Snabbt enkelt och effektivt, precis som man vill ha det 😉

5 kommentarer
  1. Hur ofta tycker du man kan göra den, om man kör ett ordentligt Benpass i veckan på gymmet? Är det bra att komplettera med den flera ggr emellan eller är det bättre att låta bli för att låta musklerna vila emellan?

    1. Hej!
      Du kan absolut lägga till detta pass även då du kör 1 pass på gymmet och detta pass kan ju även vara ett pass att ta till ifall du inte har ett gym tillgängligt någon period.
      Men ett par benpass/vecka är bra men se då till att även hinna gå igenom alla andra muskler också under samma vecka…

  2. Hejsan! Älskatr snabba effektiva pass ???. Men femman, benpendling, kör du ett ben i taget eller lyfter ett å sen det anda? (Förstår du vad jag menar? ?)

    1. Jag kör båda benen i ett och samma set dvs jag växlar/pendlar hela tiden mellan höger och vänster ben, ett ben är påväg upp samtidigt som det andra benet är påväg ner…

Svara

Din e-postadress kommer inte att publiceras